Manifest pel diàleg polític i la normalitat democràtica

Avui dijous hem fet la lectura d’un manifest en favor del diàleg polític i la normalitat democràtica a la seu de la CONFAVC. Davant la formació de nous governs a Catalunya i a l’Estat, demenm el restabliment del diàleg i la negociació política entre ambdós.

MANIFEST:

RECUPEREM EL DIÀLEG POLÍTIC I LA NORMALITAT DEMOCRÀTICA
Les entitats, sindicats i organitzacions de la societat catalana que conformem l’Espai Democràcia i Convivència, davant de la formació d’un nou govern a Catalunya i a l’Estat
Manifestem que:

1. Cal donar una oportunitat al diàleg i la negociació política. Demanem als governs de Catalunya i de l’Estat que propiciïn el clima polític necessari per fer possible la negociació. Qualsevol solució política ha de basar-se en el dret que té el poble català a decidir el seu futur polític.
2. Cal recuperar la normalitat democràtica i els drets i llibertats. Reclamem la derogació de la llei mordassa i de l’article 315.3 del codi penal que criminalitzen la protesta social, la llibertat d’expressió i el dret de vaga. Demanem que el govern retiri les denúncies contra artistes, sindicalistes, activistes socials, docents, entre d’altres, per accions o opinions que constitueixen un lliure exercici de la llibertat d’expressió.
3. La presó preventiva als i les dirigents polítics i socials encausats pel Tribunal Suprem és una mesura injusta i desproporcionada. Demanem el seu alliberament immediat. També rebutgem les investigacions obertes contra alcaldes i alcaldesses i altres càrrecs públics per la participació en l’1 d’octubre.
4. Fem una crida a les institucions i organitzacions polítiques i socials a establir ponts d’entesa des del respecte a la diversitat i pluralitat de la societat catalana i a preservar la convivència en l’espai públic evitant situacions de confrontació.
5. Cal recuperar el ple funcionament de les institucions catalanes, acabar amb la intervenció econòmica de la Generalitat i recuperar les lleis socials suspeses pel Tribunal Constitucional. En aquest sentit, instem al govern de l’Estat a retirar les impugnacions i a negociar amb el govern català el desbloqueig de les lleis.
6. Igualment demanem al govern de la Generalitat una actuació ferma per recuperar drets i revertir les retallades socials.
7. L’Espai Democràcia i Convivència fem una crida a la societat catalana a comprometre’s de manera pacífica i ferma en la defensa de les institucions, del respecte a la diversitat del país i dels drets fonamentals i a favor del diàleg. Així mateix, fem una crida a la ciutadania de la resta de l’Estat a comprometre’s en els mateixos valors.

Barcelona, 5 de juliol de 2018